Men bestelle: een partytent. Dat doe je op de laatste dag vóór een avondje vlees grillen op de bbq met vrienden. Weersverwachting: regen…
En ja, ‘ons ben zunig’ dus besteld bij laagsteprijsgarantie.nl
Eerst bellen voor info. Aardige Indiër aan de telefoon die mij steevast ‘meneer’ noemt en mij vol overgave op weg helpt naar een totaal verkeerde bestelling. Dus nog even teruggebeld; krijg ik zijn vrouw aan de telefoon! Zelfde accent, net zo aardig en behulpzaam én ze onthield mijn naam, dus ‘mevrouw’ voor en na! Om te voorkomen dat ik een partytent krijg, waarvan elk onderdeel tot een ander frame behoord, bestel ik een luxe, in één beweging op te zetten tent. Natuurlijk voor de laagste prijs zoals gegarandeerd.
De volgende dag wordt de tent bezorgd. Chauffeur sjouwt zich een breuk aan een onhandig lange doos, maar eerlijk is eerlijk: levering op tijd!! Vervolgens sjouwen Y en ik ons een breuk om de doos op de plek van opbouw te krijgen. En dan het moment suprême: het uitpakken van een partytent, die in één beweging op te zetten is!! Nadat we een aantal plastic zakken met tentdoek apart (?) hadden gelegd, lag het frame-aan-één-stuk onder in de doos. De gebruiksaanwijzing waarschuwt: met 2 personen plaatsen!! De kolom palen rechtop gezet. Het eerste wat opviel was een doorgeknikte hoekpaal. Lekker handig, want nu kregen we het dakframe met geen mogelijkheid omhoog. Onmiddellijk stoppen en de hele boel terug in de doos!
Klantencontact op zaterdag niet bereikbaar, dus mail gestuurd met 18 foto’s, zodat er geen onduidelijkheid bestaat over het defect aan de pás uitgepakte, nieuwe luxe partytent. Op dinsdag een vriendelijke mail terug. “Spijtig blablablabla… Betreft het een hoekpaal of een nokpaal?” Ik mail vriendelijk terug dat dit op minstens 10 van de 18 foto’s toch duidelijk te zien is? Maar, voor de goede orde: het betreft een hoekpaal!!
Twee dagen later opnieuw een hele lieve mail van Mads Berkmans van ‘Senior Customer Service’. — slaat ‘senior’ nu op mij of is Mads belegen?? —
“Sorry, ik had kunnen zien dat het een hoekpaal betreft! Morgen of uiterlijk overmorgen krijgt u een nieuwe hoekpaal toegezonden!”
…………………………………………………. ?????????? — ik haak ff af —
Besluit om Mads de volgende dag maar eens te bellen; ons mailcontact leidt niet tot oplossingen.
Mads blijkt druk bezet op de ‘Ouwe Klanten Eerstehulppost’; zit een halfuurtje in de wacht.
“Snap het, u heeft niets aan een losse hoekpaal voor een frame-aan-één-stuk! Ok, dan stuur ik u een compleet frame!”, kwettert Mads.
“Ik dacht het niet! Alles zit weer in de doos en komt compleet retour!”
Mads stribbelt niet tegen en belooft ons de volgende dag een nieuwe luxe partytent. Logistiek had ik er een hard hoofd in, gezien het warrige mailbombardement wat volgde, maar Mads hield woord en zowaar werd nieuw gebracht, en retour gehaald, door één chauffeur. Gelijk met de opbouw begonnen. Alles lukte, maar we kwamen al snel tot de éénduidige conclusie: kutding!!!! Die gaat terug!
En de bbq? Gewoon onder ons ouwe partytentje van 3 tientjes. Hing van ellende aan elkaar, maar hij stond.
Het was gezellig, het eten lekker en de regen bleef uit tot laat in de nacht. Díe moessonachtige bui was voor het partytentje teveel van het goede. Langzaam kreunend ging hij door de pootjes en zeeg, na jaren trouwe dienst, onherstelbaar beschadigd ineen.
Jeanette
Volg/like Midlife Pleasures nu ook op facebook
Deel dit verhaal makkelijk met anderen via onderstaande links
2 pings