Goedgelovig onnozel, deel 2

Dacht met de Wonderbra het hoofdstuk ‘onnozel koopvee’ wel te kunnen afsluiten, maar de reacties en de pluizenborstel vragen om vervolg, mede door de bedenkelijke afwikkeling.

Als gezegd, de pluizenborstel besteld in een vlaag van verstandverbijstering, veroorzaakt door een promo’tje op internet. Levertijd circa 3 weken, dus kopietje van de bestelbon en vermelding in mijn (digitale, jaja!!) agenda wanneer het wondertje geleverd wordt.
Tot mijn grote verbazing komt 3 dagen later een afgeknipte vuilniszak binnen uit China. Opgerold en compleet dichtgeplakt met duct tape ben ik eerder alert op een bombrief of een vleugje antrax, dan op de bestelde pluizenborstel. Om vage redenen ontvang ik mijn bestelling tweeënhalve week eerder dan  beloofd. Reden tot op z’n minst argwaan??? Niet bij mij, welnee! Verheugd en verbaasd ben ik. En snel open ik met messen, scharen en uiteindelijk vloekend hakkend de verpakking.

Wauw!!!! Een pluizenborstel (+gratis mini) in wit met een azuurblauwe ‘borstel’ met een iets donkerder blauw handvat. Gestoken in een soort schede van wit en bijpassend blauw.
— om de borstel uit de ‘schede’ te halen, vereist forse kracht en P geeft een performance van een schermer, die onder het brullen van “En garde!” zijn sabel trekt! —

Ik stort mij enthousiast en vol hoop met mijn ‘sabeltje’ op stoelen, banken en kleden waaraan (honden)haren kleven!!! Schuif, schuif…, schuif…, schuif…, druk en schuif iets harder. Vol ongeloof zie ik hoe het aantal haren tijdens mijn noeste arbeid niet verminderd. Een enkele haar heeft zich gevoegd naar de schuifrichting, maar niet één heeft z’n plek opgegeven om zich behaaglijk aan het borsteltje te nestelen! Links, rechts, woest, zacht of strelend; het resultaat is gelijk: NUL!!!

Kort getreurd, want ook de pluizenborstel mag retour als hij niet doet wat is beloofd. Dus mailtje richting leverancier waarin ik mijn diepe teleurstelling over het product deel. Het moet gezegd, de reactie laat niet lang op zich wachten.
“Beste J,
Dat is natuurlijk niet de bedoeling en we gaan dan ook een refund voor je regelen. Weet je wel zeker dat je de goede kant op gaat? (…) Hij neemt namelijk maar met één richting haren op. Mocht dat wel het geval zijn dan ontvangen we graag je IBAN zodat we het geld terug kunnen boeken. En dan sturen we jou een retour adres op.
Met vriendelijke groet”
Kijk, die Chinezen weten hoe het heurt. En ik ging de goeie kant op… Dus per kerende mail geef ik mijn rekeningnummer door. Katjinggggg, eind goed al goed…

De volgende dag opnieuw mail:
“Beste Jeanette. Zou je het product doormidden kunnen breken en ons er vervolgens een foto van kunnen sturen.  We horen graag van je.
Met vriendelijke groet,
Het Janmostyle team”

Allemachtig, dit druist toch tegen alles in? Hoezo duurzaam??? Een heel product  — weliswaar onbruikbaar — moet stuk. Snap de achterliggende filosofie, maar het voelt raar! Wat is mijn alternatief?? Gebroken kan ik de borstel zelfs niet meer aanbieden bij de rommelmarkt. Twintig euro door de plee als ik niets doe. Géén werkende pluizenborstel én geen geld!? Ik ga door de bocht; breek het enige wat ik doormidden krijg, het handvat, en maak een foto.

Had ik dan, naast de wonderbra (en andere, in stilte weggemoffelde miskoopjes), toch een azuurblauwe pluizenborstel nodig om tot inzicht te komen??
Zag trouwens vanmiddag een fantastisch lichtgewicht stoomapparaat, wat toch écht alles hygiënisch schoonmaakt zonder schrobben…

Jeanette

Delen is leuk! En makkelijk, via onderstaande links!

Geef een reactie

Your email address will not be published.